کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن + [خلاصه کامل]

خانه » مقالات » کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن + [خلاصه کامل]

کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن جزو کتاب‌هایی است که می‌تواند به طور کامل زندگی شما را متحول کند.در این کتاب راندا برن نویسنده مشهور کتاب راز به شما می‌آموزد که چطور با استفاده از تمرینات ۲۸ روزه شکرگزاری زندگی خودتان را متحول کنید و در زندگی سپاس‌‌گزار‌تر و راضی‌تر باشید و آرامش را به زندگی خودتان دعوت کنید.این کتاب با نام جادو معجزه سپاسگزاری هم شناخته می‌شود.

اکثرا افراد بابت نعمت هایی که در زندگی شان دارند هیچ گاه خدا را شکر نمی کنند و از این موضوع اطلاعی ندارند که زمانی که خداوند را بابت نعمت هایش شکر کنند چه معجزه ای در زندگی شان اتفاق می افتد. بخاطر نعمت هایی که در زندگی تان دارید از خداوند سپاس‌گزار باشید حتی نعمت های کوچک تا نعمت‌های بزرگ و بیشتری را جذب کنید.

در کتاب معجزه شکرگزاری، راندا برن به شما نشان می دهد که چطور می توانید با شکرگزاری واقعی اعجاز را وارد زندگی خود کنید.

اگر در زندگی تان شکرگزاری را کمی تمرین کنید زندگی تان کمی تغییر می کند اگر هر روز تمرین کنید زندگی تان به شدت تغییر خواهد کرد. برای اینکه حالتان همیشه خوب باشد خدارو شکر کنید.این را بدانید باید در هر شرایطی که هستید این کار را انجام دهید یعنی چه در شرایط دشوار چه در شرایط آسان

نویسنده کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن است  و تعداد صفحات این کتاب 260 صفحه می باشد. در این کتاب 28 روز تمرین شکرگزاری وجود دارد که به گونه ای ویژه طراحی شده است تا به شما بیاموزد که چگونه نیروی قدر شناسی را به کار بگیرید و سلامت ،پول و شغل و روابط خود را بهبود بخشید و کاری کنید تا کوچکترین خواسته ها و بزرگترین آرزوهایتان به حقیقت بپیوندد.

شما همچنین خواهید آموخت که چگونه مشکلات خود را حل کنید و هر گونه موقعیت منفی را تغییر دهید وقتی این دانش تغییر زندگی را می خوانید شیفته ی آن خواهید شد و اما این دانش بدون تمرین کردن آنچه که می آموزید از میان انگشتان تان لیز خواهد خورد و فرصتی که برای تغییر زندگی به دست  آوریده اید به راحتی از دست می رود برای آن که این اتفاق رخ ندهد باید در مدت 28 روز قدر شناسی را تمرین کنید.

تا بدین ترتیب دانش را تا ژرفای سلول ها و ضمیر ناخودآگاه خود ببرید تنها در این صورت است که زندگی شما به شکلی اساسی تغییر خواهد کرد این تمرین ها به گونه ای طراحی شده است که طی 28 روز پیاپی اجرا شوند این روند به شما اجازه می دهد که قدر شناسی را به روش زندگی تان تبدیل کنید.

تمرین قدرشناسی و شکرگزاری به صورت متمرکز در روزهای متمادی تضمین خواهد کرد که دگرگونی در زندگی شما رخ خواهد داد و البته به سرعت هر کدام از این تمرینات انباشته ای از آموزش های ناپیدا در خود نهفته دارد که دانش شما را به شدت افزایش می دهد در هر تمرین شما بیشتر و بیشتر خواهید آموخت که زندگی چگونه کار خواهد کرد و داشتن آن زندگی که در رویاتان پرورانده اید چه قدر ساده است.

راهنمای تمرینات کتاب معجزه شکرگزاری

در کتاب معجزه شکرگزاری تمرینات ساده ای هست و هر روز شما باید یک تمرین را انجام دهید و نتیجه فوق العاده ای را می گیرید زمانی که این تمرینات را انجام می دهید خودتان هم متوجه تغییراتی در زندگی تان می شوید. دوازده تمرین آغازین نیروی
قدر شناسی برای همه ی آن چیزهایی است که اکنون دارید از آنها استفاده می کنید و در گذشته به شما اعطا شده است.

چرا که تا شکرگزار داشته هایتان نباشید نیروی قدر شناسی عمل نخواهد کرد و شما دریافتی بیشتری نخواهید داشت این دوازده تمرین اول به سرعت نیروی قدر شناسی را برای تان به حرکت وا خواهد داشت.

ده تمرین بعد قدرت شکرگزاری را درباره ی آرزوها و رویاهایتان و هر چیز دیگری که می خواهید به کار خواهد گرفت در خلال این ده تمرین شما توانایی آن را خواهید یافت که به آرزوهایتان جامه ی عمل بپوشانید و خواهید دید که روند زندگی تان متحول می شود

شش تمرین پایانی شما را به سطح جدیدی رهنمون می شود که به وسیله ی آن ذهن و تک تک سلول هایتان را از قدرشناسی پر خواهد کرد همچنین خواهید آموخت که نیروی قدرشناسی را برای یاری رساندن به دیگران به کار ببندید و مشکلات را حل کنید و هر موقعیت منفی را که در طول زندگی با آن برخورد می کنید بهبود بخشید.

مهم نسیت که شما چه کسی هستید یا کجا هستید یا این که شرایط فعلی شما چگونه است نیروی سپاس گزاری تمام زندگی شما را دگرگون خواهد کرد 

 این شکرگزاری ها فراوانی بیشتری را وارد زندگی تان می کند. این تمرین ها باعث می شود سپاس گزاری جزئی از عادت های روزانه یتان شود. شکرگزاری باعث می شود احساسات تان عالی شود و نتایج بسیار بزرگی را در زمینه های مختلف بدست بیاورید فقط باید بدانید که نباید این شکرگزاری ها را رها کرد . اصلا چرا باید رها کرد زمانی که تاثیرات مثبتی در زندگی تان می گذارد. شکرگزاری یعنی لذت بردن از لحضه ها.

معجزه شکرگزاری راندا برن روز اول، نعمت های زندگی تان :

در کتاب معجزه شکرگزاری اولین کاری که باید انجام دهید این است که نعمت هایی که دارید را بشمارید این کار بهتر است در صبح انجام شود یک دفترچه یادداشت بردارید و شروع کنید به نوشتن ، ده مورد را بنویسید برای مثال برای سلامتی که دارید سپاس گزار باشید برای خانه ای که در آن زندگی می کنید سپاس گذار باشید، برای خانواده ای که دارید، برای دوستان خوبی که دارید ، برای شغلی که دارید ،برای آرامشی که در زندگی تان دارید ، ثروتی که دارید ؛ برای فرزندانی که دارید و همسر خوبی که دارید.

پس از آن که این ده مورد را یادداشت  کردید هرمورد را می توانید با صدای بلند یا آرام بخوانید و زمانی که هر نعمتی را خواندید در آخر هرنعمت کلمه ی سپاس گزارم را 3 بار تکرار کنید هر روز ده مورد از نعمت هایی که دارید را به لیست خود اضافه کنید شاید ده نعمت برایتان سخت باشد ولی اگر به زندگی تان دقت بیشتری کنید به راحتی می توانید این نعمت ها را بنویسید .و این را باید بدانید تمرین روز بعد را امروز بخوانید .و تمرین روز اول را در تمام 27 روز تکرار کنید.

شکرگزاری در کتاب معجزه
شکرگزاری کردن بابت نعمت ها

تمرین روز دوم کتاب معجزه شکرگزاری:

یک دفترچه یادداشت بردارید و آن را با خودت به همراه داشته باشید زیرا باید یادتان باشد که باید خدا را شکر کنید یکی از موفقیت هایی را که به دست آوردید را به یاد بیاورید وهمین طور راه های رسیدن به موفقیت تان را به یاد بیاورید و خداوند را بخاطر این موفقیت شکر کنید.

و هدف دیگری را انتخاب کنید و راه های رسیدن به آن را بررسی کنید و شب موقع خواب به اتفاقات خوبی که در آن روز افتاده است فکر کنید و بابت این اتفاقات خدارا شکر کنید این تمرین را در 26 شب آینده تکرار کنید. تمرین فردا را امروز بخوانید زیرا به چند عکس نیاز دارید.

تمرین روز سوم کتاب معجزه شکرگزاری، روابط صمیمانه:

سه نفری را که با آنها ارتباط صمیمانه دارید را انتخاب کنید کسانی که دوست دارید از آن ها تشکر کنید فقط باید از آنها عکس داشته باشید این افراد می توانند پدر، مادر، همسر، برادر، دوست و هرکسی که روابط صمیمانه ای دارید باشد چند رفتار خوب شان را پیدا کنید مثل مهربان بودن ، صبور بودن ، آن گاه عکس این افراد را مقابلتان بگذارید.

5 ویژگی آنها را در دفترچه یادداشت بنویسد نام فرد را بنویسید و دلیل بیاورید که چرا از آنها سپاس گزارید مثلا همسر عزیزم از تو سپاس گزارم که در شرایط سخت زندگی در کنارم بودی و تنهام نگذاشتی و یا این که برادر مهربانم از تو ممنونم که به من کمک های زیادی برای موفق شدنم در کارهایم کرده ای عکس ها را در جایی قرار دهید که در دسترس باشند و به راحتی بتوانید ببینید و زمانی که عکس ها را دیدید یادداشت را بخوانید .

تمرین روز چهارم معجزه، سلامتی :

سلامتی گرانبها ترین موهبت در زندگی انسان هاست و همواره سلامتی خود را بیش از هر چیز دیگری مهیا و تضمین شده می دانیم برای بسیاری از ما سلامتی مان تنها زمانی مهم است که آن را از دست می دهیم آنگاه به واقعیت پی می بریم که بدون سلامتی هیچ چیز نداریم.

یک ضرب المثل ایتالیایی هست که حقیقت را درباره ی سلامتی ما می گوید کسی که از سلامتی اش لذت می برد ثروتمند است حتی اگر خودش آن را نداند.در حالی که ما به ندرت به تندرستی خود می اندیشیم و درستی این جمله را در نمی یابیم مگر آن که به بیماری کمی مثل سرما خوردگی یا آنفولانزا دچار شویم و در بستر بیفتیم هنگامی که بیمار می شویم هیچ چیز جز بازیابی سلامت برایمان مهم نیست.

سلامتی هدیه زندگی است این چیزی است که به شما داداه شده و هر روز به شما داده خواهد شد علاوه بر هر کاری که برای سلامتی خود انجام می دهیم باید برای داشتن چنین موهبتی شکرگزار باشیم تا سلامتی بیشتری بدست آوریم

خداوند را بابت سلامتی تان شکر کنید سلامتی بزرگترین نعمت است و روی یک کاغذ بابت سلامتی تان خداروشکر کنید و در جایی قرار دهید که چشم هایتان به آن بخورد قبل از خواب یادداشت شکرگزاری را بردارید و بابت اتفاق خوبی که برایتان در آن روز افتاده از صمیم قلب خداوند را شکر کنید. شکرگزاری برای سلامتی از جمله کارهایی است که میتواند دید شما را تسبت به زندگی تغییر دهد.

سپاس گزاری برای سلامتی
سپاس گزاری برای سلامتی مان

تمرین روز پنجم از کتاب معجزه، پول

در این روز به شکرگزاری برای افزایش پول و ثروت می پردازیم. به دوران کودکی تان فکر کنید و تمام چیزهایی که بدون هیچ هزینه ای مهیا شدن فکر کنید هرخاطره ای که درباره ی این که پولی برایتان خرج شده را به یاد بیاورید و کلمه ای خدایا شکرت را بگویید و یک برگ اسکناس بردارید و برچسب بزنید و یادداشت کنید خدایا بابت تمام پول هایی که در زندگی ام کسب کرده ام از تو سپاس گزارم و روزی چند بار نوشته ی روی برچسب را بخوانید.

برای یادگیری بیشتر در زمینه خلق ثروت پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله را هم بخوانید:
کتاب ثروتمند‌ترین مرد بابل

شکرگزاری برای افزایش پول و ثروت
معجزه شکرگزاری برای افزایش درآمد

تمرین روز ششم و هفتم کتاب معجزه شکرگزاری:

در روز ششم تا آن جا که می توانید به دنبال چیز هایی باشید که نسبت به آن ها احساس سپاس گزاری دارید و در روز هفتم بدون گفتن جملات منفی آن روز را به پایان برسانید. یعنی سعی کنید در طول روز جملات منفی بکار نبرید.

تمرین روز هشتم و نهم شکرگزاری :

در روز هشتم قبل از اینکه کاری انجام دهید در ذهنتان یا با صدای بلند بگویید خدایا شکرت.
در روز نهم هر قبض نپرداخته ای را که دارید بردارید و از قدرت شکر گزاری استفاده کنید و روی آن بنویسید برای پولش سپاس گزارم و صرف نظر از این که آن پول را داشته باشید یا نه تا آنجا که می توانید برای پول پرداخت این قبض احساس شکر گزاری داشته باشید .

روز دهم و یازدهم تمرین سپاس گزاری:

در این روز از ده نفری که بهتان کمک می کنند سپاس گزاری کنید. از آن ها بابت این که به شما کمک می کنند تشکر کنید.
در روز یازدهم از لحضه ای که چشم هایتان را باز می کنید به هر چیزی که دست میزنید و از آن استفاده می کنید خدا را شکر کنید.

در روز دوازدهم و سیزدهم:

روز دوازدهم یک جای آرام پیدا کنید و نام سه نفر از افرادی که زندگی تان را تغییر داده اند را یادداشت کنید سپس ازکسانی که
نام شان را یادداشت کرده اید با آوردن دلیل تشکر کنید. مانند این که: از فلانی بابت این که در کنار من است تشکر می کنم.

در روز سیزدهم ده خواسته مهم تان را بنویسید و روبروی هر کدام بنویسید خدایا شکرت

تشکر بابت رابطه بهتر

تمرین روز چهاردهم و پانزدهم معجزه:

در روز چهاردهم باید صبح برنامه ی خودتان را برای روز و شب به طور ذهنی مرور کنید
و در روز پانزدهم یک رابطه مشکل دار و دشوار را که میخواهید بهبود ببخشید را انتخاب کنید.

روز شانزدهم و هفدهم :

در روز شانزدهم به سه زمان بیندیشید که در اثر داشتن سلامت درطول زندگیتان خود را بر بالاترین قله ی دنیا احساس
می کردید و برای آنها شکر گزاری کنید به پنج ارگان بدنتان فکر کنید که از سلامت برخوردارند و برای هر کدام از آن ها سپاس گزاری کنید به یک مورد درباره ی بدنتان بیندیشید که می خواهید بهبود یابد و یک دقیقه وقت صرف کنید تا خود را در همان شرایط ایده ال سلامت مورد نظرتان تصور کنید
برای داشتن این شکر گزاری کنید

درروز هفدهم:یک چک را با مبلغ پولی که می خواهید همراه با اسم و تاریخ پر کنید چک را در دستتان بگیرید و خریدن آن چه را که برایش پول می خواهید تصور کنید و تا آن جا که می توانید برای داشتن آن شاد و شکر گزار شوید چک امروز همراهتان باشد و دست کم دوبار چک را در دستتان بگیرید و خودتان را در حال استفاده از پول آن برای آن چه که می خواهید تصور کنید

خودتان را آن چنان شاد و شکر گزار تصور کنید که انگار آن را بدست آورده اید در پایان روز این چک را در جایی بگذارید که جلوی چشمانتان باشد و وقتی این پول را بدست آوردید چک دیگری بنویسید و این مراحل را طی کنید

روز هجدهم و نوزدهم از کتاب معجزه شکرگزاری:

مهمترین کارهایی را که می خواهید انجام دهید یا مشکلاتی که میخواهید حل شوند را بنویسید و لیست خود را کارهای انجام دادن نام گذاری کنید سه تا از مهم ترین مورد را از لیست انتخاب کنید و یکی پس از دیگری تصور کنید که کار برای شما انجام شده است

برای هر کدام به طور جداگانه به مدت یک دقیقه باور کنید که انجام شده است و سپاس گزار باشید در روز نوزدهم :امروز هرگاه توانستید در حالی که شکر گزاری می کنید صد گام سپاس گزاری بردارید(در حدود 90ثانیه)با هر گام تان کلمه ی سپاس گزارم را بگویید و آن را احساس کنید

روز بیستم و بیست و یکم از کتاب معجزه شکرگزاری :

ذهن و توجه خود را بر ناحیه ی اطراف قلب تان متمرکز کنید چشمان خود را ببندید و در حالی که افکار تان را بر قلب خود متمرکز کرده اید در ذهنتان واژه ی سپاس گزارم را بگویید لیست ده آرزو اول تان را بردارید و با خواندن هر آرزو سپس بستن چشمانتان و متمرکز کردن ذهنتان بر ناحیه ی اطراف قلب تان و گفتن واژه ی سپاس گزارم ،تمرین باورهای قلبی را تکرار کنید

روز بیست و یکم :اگر برای هر کاری که انجام میدهید خواستار نتایج با شکوه هستید پس باید قانون کنترل خروجی ها را بشناسید قانون جذب این بدان معناست که شما باید افکار و احساسات تان را برای جذب نتایج باشکوه برای خودتان متمرکز کنید و در حقیقت قدرشناس بودن برای خروجی های باشکوه یکی از ساده ترین راه ها برای این کار است

شکر گزاری پیش از انجام کاری که می خواهید نتیجه ای خوب در برداشته باشد .در ابتدای امروز سه چیز یا موقعیتی را انتخاب کنید که برای شما مهم است یا می خواهید در آنها نتایج خیره کننده به دست آورید سه مورد را لیست کنید و درباره آن ها با فرض این که برایتان اتفاق افتاده و نتایج خوبی به دست آورده اید بنویسید خدایا تو را بابت نتیجه عالی شکر می کنم

روز بیست دوم و بیست سوم :

امروز هر کجا می روید لیست آرزو هایتان را با خودتان ببرید دست کم در دو موقعیت لیست را بیرون آورید و آن را مورد به مورد بخوانید و تا آنجا که می توانید برای هر مورد و با فرض این که برآورده شده خوش حال شوید

اگر میخواهید آرزوهایتان سریع برآورده شوند توصیه می کنم که لیست آرزو هایتان را از امروز با خود به همراه داشته باشید و هر موقع که وقت داشتید آن را باز کنید و بخوانیدش و برای هر مورد تا آن جا که می توانید شکر گزاری کنید وقتی آرزویتان در برابرتان ظاهر شد آن را از لیست خط بزنید و یک مورد جدید بیفزایید

روز بیست و سوم معجزه: امروز در پنج زمان مختلف پنج نفس عمیق بکشید و جمله ی برای هوایی که تنفس می کنم سپاس گزارم را بگویید و خالصانه برای هوای ارزشمند و زندگی بخشی که با هر نفس به شش هایتان فرو می دهید قدرشناسی کنید

روز بیست و چهارم و بیست و پنجم :

سه نفر را انتخاب کنید که برای آن ها اهمیت قائل اید و یا اینکه دوست دارید با سلامت و یا پول و یا ثروت بیشتر به یکی از آن ها یا هر سه نفرشان کمک کنید اگر در دسترس هستند عکسی از هر سه نفرشان بگیرید و وقتی با نیروی فوق العاده ای خود کار می کنید عکس ها را روبرویتان بگذارید

عکس آن ها را یک به یک بردارید و در دستتان بگیرید چشمانتان را ببندید و برای یک دقیقه فرض کنید که سلامتی ،ثروت و یا شادی آن فرد باز گشته است و اکنون این خبر به شما داده شده است چشمان خود را باز کنید و در حالی که عکس آن فرد را در دستتان دارید این کلمات را به آرامی بیان کنید برای سلامتی و شادی یا ثروت (نام طرف)سپاس گزارم

در روز بیست و پنجم :نسبت به آن چه که در اطرافتان می گذرد هوشیار باشید و دست کم هفت اشاره را در نظر بگیرید که برای قدر شناسی از رخداد های امروز دریافت می کنید برای مثال اگر کسی را با وزن دلخواه تان می بینید بگویید برای وزن مناسب و دلخواهم شکر گزارم

روز بیست و ششم و بیست وهفتم:

یکی از اشتباهات زندگی تان را انتخاب کنید و ده موهبت را که در نتیجه ی این اشتباه به شما روی آورده پیدا کنید
می توانید این سوال را از خود بپرسید چه چیزی از این اشتباه آموختم و چه دستاوردهای خوبی از این اشتباه نصیب من شد

روز بیست و هفتم:هر زمان که در آینه به خودتان نگاه می کنید بگویید سپاس گزارم و آن را عمیق تر از هر زمان دیگر به زبان آورید هنگام نگاه کردن به آینه سه خصوصیتی را که به دلیل آن از خود متشکرید نیز بگویید

تا سرانجام به روز بیست و هشتم میرسید و شما با انجام دادن تمرین های کتاب معجزه شکرگزاری به شدت تغییر کرده اید و نعمت های زیادی را وارد زندگی تان کرده اید.

حالا که تا اینجا زحمت کشیده‌اید و این مقاله را مطالعه کردید

4.3/5 - (302 امتیاز)

72 دیدگاه

  1. ممنون از اینکه این کتاب ارزشمند رو معرفی کردید بله کاملا درسته بخاطر همین است که خداوند در قرآن میفرمایند لعلکم تشکرون تعداد کمی از بنده های من سپاسگزارند.
    سپاسگزاری نعمت ویژه آیی است که با آن به تمامی خواسته های خود میرسیم

  2. : الْحَمْدُ للهِ عَلَى کُلِّ نِعْمَةٍ
    وَ أَسْأَلُ اللهَ مِنْ کُلِّ خَیْرٍ
    وَ أَعُوذُ باللهِ مِنْ کُلِّ شَرٍّ
    وَ أَسْتَغْفِرُ اللهَ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ»؛

    ستایش، خداى را بر هر نعمتى،
    و هر خوبى را از خدا می‌خواهم

    و از هر بدى، به خدا پناه می‌برم

    و از هر گناهى، از خدا آمرزش می‌طلبم.

    با ارزوی سعادتمندی برای تمامی بندگان خدا

  3. سلام
    شاید آنچیزی که در رویای خودتون پرورش میدین رو بعد اتمام این کتاب بدست نیارید ولی از نظر من بزرگترین ثروت رو بدست میارید( آرامش) من واقعا آروم شدم و جهان بینیم تغییر کرد.من سالها مقاوت میکردم ولی ظاهرا هر چیزی زمان خودش رو داره

  4. من دو روز دیگه تمو میشه تمرینهام
    تو اوج سختی ام الان در اوج نا امیدی بی انگیزگی و ناراحتی و فقر و گرفتاری

    اگر دو روز دیگه تموم شد تمرینام و کلی تغییر رخ داده بود میام نتیجش رو مینویسم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *