راهنمای خرید عطر مناسب سن و فصل

خانه » مقالات » راهنمای خرید عطر مناسب سن و فصل

هیچ یک از ما عادت نداریم لبا‌س‌های زمستانی را در فصل تابستان بپوشیم و یا در زمستان با شلوارک در خیابان قدم بزنیم. برایمان عجیب است اگر یک فرد مسن لباسی با رنگ جیغ بپوشد و یا یک نوزاد دختر با کت و شلوار مشکی در یک مهمانی تولد حاضر شود. همه ما می‌دانیم باید متناسب با فصل و سنمان لباس بپوشیم و غیر از آن برایمان عجیب است. اما چقدر به استفاده از عطر مناسب در فصل‎های مختلف و یا سنمان اهمیت می‌دهیم. برخی افراد ترجیح می‌دهند دیگران آنها را با یک عطر بشناسند اما هر عطری متناسب با هر فصل نیست برای مثال استفاده از عطر‌های گرم و تند در تابستان باعث اذیت شدن اطرافیان می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با روش های انتخاب و خرید عطر و ادکلن خوشبو آشنا شوید.

متناسب با سن‌تان عطر بزنید

اولین فاکتور در انتخاب عطر رایحه‌ی آن است که مطابق با سلیقه شما باشد. اما لازم است بدانید برای یونیک بودن تنها انتخاب عطر‌های خوشبو و گران قیمت کافی نیست و باید عطری را انتخاب کنید که مناسب با سن شما نیز باشد. این امر باعث می‌شود کاریزماتیک بودن شما را دو چندان کند و خاص‌تر به نظر برسید. در این قسمت رایحه‌های مناسب برای سنین مختلف را به شما معرفی می‌کنیم تا همواره خاص باشید.

نوجوانی و شور

نوجوانان زیر 20 سال پر از شور و نشاط هستند و برای‌شان شاید خیلی اهمیت نداشته باشید وقت خود را سر خرید عطر تلف کنند و ترجیح می‌دهند به ماجراجوی و کشف ناشناخته‌ها بپردازند. رایحه‌های شیرین مانند کیک و شیرینی و انواع میو‌ه‌ها و مرکبات مانند هلو و انگور می‌تواند برای این رده‌ی سنی بسیار دلپذیر و جذاب باشد و شور و انگیزه‌ی آنها را دوچندان کند. پسران زیر 20 سال عطر‌های خنک را ترجیح می‌دهند چرا که به دنبال کول و جذاب بودن هستند. عطر‌های مانند دیوید کول واتر(Davidoff Cool water) انتخاب مناسبی برای پسران و دیور پویزن گرل (Dior Poison Girl) مورد پسند برای دختران نوجوان هستند.

جوانی و استقلال

در سنین جوانی افراد به دنبال داشتن شخصیتی مستقل هستند و ترجیح می‌دهند خود‌شان تصمیم گیرنده باشند. برای‌شان محیط پیرامون و نظرات اهمیت پیدا می‌کند و به دنبال دیده شدن هستند. مناسب‌ترین رایحه برای جوانان عطر‌های شیرین گل‌ها مانند یاسمن، مگنولیا، توت و اسطوخودوس است. برای خانم‌های جوان تویلی د هرمس (Twilly d’ Hermes) و برای آقایان پرادا لونا روسا اسپرت (Prada Luna Rossa Sport) گزینه‌ی مناسبی است.

یونیک در سنین 25-35

با ورد به سنین 25 تا 35 ناخواسته به دنیای یونیک و خاص بودن قدم گذاشته‌اید. در این سن بهتر از هر سنی ‌می‌دانید چه چیزی برای‌تان مناسب‌تر است و وسواس بیشتری در انتخاب عطر دارید زیرا در این سن یقین دارید عطر شما نشان‌دهنده‌ی شخصیت و امضای شما است. ادوتویلت تق هرمس (Terre D’Hermes) با گروه بویایی چوبی تند و طبع تلخ برای آقایان و ادوپرفیوم لاویا (la vie est belle) از برند لانکوم  با گروه بویای گلی میوه‌ای برای خانم‌ها انتخاب مناسبی هستند.

شیک در دهه چهارم زندگی

با رسیدن به چهل سالگی بیشتر ترجیح می‌دهید شیک باشید و هر چیزی را متناسب خود نمی‌دانید. عطر‌ها با رایحه تند مانند چوب صندل، گل مریم و چمن انتخاب هیجان‌انگیزی برای این افراد است. برای آقایان عطر آکوا دی پارما کلونیا عود (Acqua di Parma’s colonia oud) با گروه بویایی شرقی چوبی و طبع گرم و برای خانم‌ها کوکو مادمازل شنل (Chanel Coco Mademoiselle) با گروه بویایی گل‌های مدیترانه‌ای و طبع ملایم و شیرین بهترین‌ها هستند.

بی‌پروا در سنین میانسالی

در سنین میانسالی افراد کمتر قابل پیش‌بینی و مشتاق‌تر برای استفاده از تمامی لحظات زندگی هستند و ترجیح می‌دهند فرصت تجربه و زندگی کردن را از دست ندهند. در این رنج سنی روی میز آرایشی افراد میانسال انواع عطر‌ها با رایحه‌های مختلف را خواهید دید زیرا جسارت تجربه کردن را در این سن به دست آورده‌اند. برای آقایان عطر تام فورد توباکو وانیل
(Tom Ford Tobacco Vanille)  با طبع گرم و کوکو نویر شنل با طبع ملایم (Chanel Coco Noir) برای خانم‌ها رایحه‌های دلپذیری هستند.

عطر‌های مناسب فصل بهار و تابستان

افراد هوشمند برای جذاب به نظر رسیدن تمام فاکتور‌ها را در نظر می‌گیرند. مهم‌ترین فاکتور بعد از استایل شیک استفاده از عطر‌های متناسب با فصل است. رایحه‌های مناسب برای هر فصل به شما انگیز و قدرت می‌دهند تا دست از ماجراجویی برندارید و همیشه شاد و پر‌انرژی باشید. در فصل تابستان با توجه به گرم شدن هوا ذرات عطر به سرعت در محیط پراکنده می‌شوند اما به دلیل خشکی هوا زود ماندگاری خود را از دست می‌دهند و نیاز به تمدید مجدد عطر است. در فصل تابستان و بهار بهتر است از رایحه‌های خنک و ملایم استفاده کنید. لازم است این نکته را بدانید به دلیل ملایم و سبک بودن عطر‌های تابستانی انتظار پخش بوی زیادی نباید از آن‌ها داشته باشید. با توجه به تولد طبیعت و سرسبزی آن رایحه‌های که شما را به طبیعت نزدیک‌تر کنند بهترین انتخاب هستند و باعث ایجاد حس آرامش و مثبت در شما می‌شوند. رایحه‌های انواع گل‌ها و میوه‌ها مانند رز، ترنج، چوب درختان، شکوفه‌های بهاری، پرتقال و نعناع بهترین انتخاب برای فصل بهار و تابستان هستند و به شما حس جوانی و پویای می‌دهند. در این قسمت با معرفی تعدادی از عطر‌های پر‌طرفدار و مناسب فصل بهار و تابستان انتخاب را برای شما راحت‌تر کرده‌ایم.

  • ادوتویلت کلوین کلاین سی کی وان مردانه (Calvin klein CK One)
  • ادوپرفیوم فراری سیدر اسنس مردانه (Ferrari Cedar Essence)
  • ادوتویلت باربری مستر باربری مردانه (Burberry Mr Burberry)
  • ادوپرفیوم لالیک زنانه (l’AMOUR LALIQUE)
  • ادوپرفیوم گوچی بلوم زنانه (Gucci Bloom)
  • ادوتویلت بولگاری زنانه (Aqva Divina)

عطر‌های مناسب فصل پاییز و زمستان

با شروع فصل پاییز و زمستان لباس‌های خنک و نازک جای خود را به لباس‌های ضخیم و پشمی می‌دهند. مانند لباس‌ها باید عطر‌های زمستانی را جایگزین عطر‌های خنک تابستانی کنید. انتخاب عطر برای فصل زمستان بسیار مهم است زیرا با سرد شدن هوا میزان رطوبت محیط نیز افزایش پیدا می‌کند که باعث افزایش ماندگاری عطر می‌شود و از جهتی به دلیل پوشیدن لباس‌های زیاد در این فصل کیفیت و ماندگاری عطر رو بدن کم می‌شود و لازم است آن را روی لباس‌تان نیز اسپری کنید. به نت‌ پایانی و یا پایه عطر بسیار توجه کنید. نت پایانی باید گرم و قوی باشد زیرا آخرین نتی که به مشام می‌رسد و در محیط باقی می‌ماند است. رایحه‌های مانند مشک، وانیل و چوب مناسب برای نت پایانی هستند. پاییز نوید سرد شدن هوا را می‌دهد و مناسب‌ترین رایحه برای این فصل عطر‌های گرم است. زمستان فصل خواب زمین و طبیعت است و این امر بر روی خلق و خوی ما نیز اثر می‌گذارد پس با استفاده از رایحه‌های تند، گرم و تلخ انرژی و نشاط خود را افزایش دهید و نشان دهید هیچ چیز نمی‌تواند شما را متوقف کند و همچنین به دلیل کاهش تبخیر در هوای سرد استفاده از رایحه‌های تلخ و تند انتخاب مناسبی هستند.

  • ادو تویلت زنانه دولچه اند گابانا مدل  The One
  • ادو پرفیوم زنانه پرفیوم دلوکس مدل Midnight Deluxe
  • ادو پرفیوم مردانه ایو سن لوران مدل La Nuit de L’Homme 
  • دو تویلت مردانه مون بلان مدل Individuel
عطر‌های مناسب فصل پاییز و زمستان
شما چه امتیازی می دهید؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *