تنها راه خلاص شدن از مشکلات زندگی

خانه » مقالات » تنها راه خلاص شدن از مشکلات زندگی

کی از شر مشکلات زندگی خلاص میشیم؟

راستش را بخواهید هیچ‌وقت از دست مشکلات زندگی خلاص نمی‌شویم ، همیشه همینه این قانونه طبیعته و برای هیچ‌کس هم پارتی‌بازی نمی کنه،خوبی قانون‌های طبیعت اینه که برای همه یکسان اجرا میشه و برای کسی ارزش ویژه ای قائل نیست و همه رو یکسان اجرا می کنه.

شما اگر آب را در ایران حرارت دهید به دمای 100 درجه‌ی سانتی گراد برسانید،شروع به جوشیدن می‌کند.

اگر همین آب را در امریکا حرارت دهید و به دمای 100 درجه برسانید در آنجا هم شروع به جوشیدن می‌کند ،برای آب فرقی ندارد در ایران بجوشد یا در کشور دیگری،به دست من حرارت ببیند یا به دست شخص دیگری حرارت ببیند،به دمای لازم که برسد به جوش می آید.

 

باید قانون‌های مشکلات زندگی را شناخت

یکی از قانون‌های زندگی این است که اگر منتظر هستید تا تمام مشکلات زندگی‌تان حل شوند و بعد از زندگی‌تان لذت ببرید سخت در اشتباه هستید.در واقع شما در حال وقت تلف کردن هستید مثال هایی در ادامه آورده ایم که از آن ها استفاده کنید و روی هر مثال 10 ثانیه حداقل فکر کنید.

 اگر منتظر باشیم تمام مشکلات زندگی ما حل شوند و بعد از زندگی لذت ببریم،قافیه را باخته ایم.همیشه همین‌طور بوده، در دوران مدرسه می‌گفتید اگر این ابتدایی تمام شود،در راهنمایی عشق می‌کنیم و خیالمان راحت است

در دوران راهنمایی می‌گفتید پس کی به دبیرستان می‌روم تا از این‌ همه مشکلات دوران راهنمایی خلاص شوم و بتوانم خوشحال باشم

در دوران دبیرستان می‌گفتید اگر این کنکور لعنتی را با نتایج خوب پشت سر بگذارم دیگر زندگی‌ام راحت می‌شود

در دوران دانشجویی می‌گفتید اگر این دانشگاه لعنتی تمام شود دیگر عشق‌وحال می‌کنم

بعد از دانشگاه سربازی

بعد از سربازی پیدا کردن کار

بعد از پیدا کردن کار، ازدواج

بعد از ازدواج بزرگ شدن بچه‌ها

بعد از بزرگ شدن بچه‌ها بازنشستگی

بعد هم مرگ

می‌بینید؟

تا آخرین لحظه‌ی عمرتان از این مشکلات رهایی ندارید و در تمام دوران زندگی‌تان مشکلاتی همراه شما هستند باید بتوانید بادید بهتری به مشکلات و مسائل نگاه کنید تا بتوانید همراه وجود آن‌ها لذت ببرید.

وجود مشکل و مسئله در زندگی ما نشان از زنده‌ بودن ماست،به قول محمود معظمی: ” تنها کسانی مشکل ندارند که هم‌اکنون در قبرستان‌ها آرامیده‌اند”

باید دیدگاه درستی نسبت به زندگی انتخاب کنیم، اگر با دیدگاه درست پیش برویم از مشکلات زندگی خود لذت می‌بریم و سریع‌تر آن‌ها را حل می‌کنیم و سراغ مشکل بعدی می‌رویم.پیشنهاد می کنیم حتما معرفی کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست را مطالعه کنید.

یکی از دیدگاه‌های خوب این است که شما باید شاد باشید حتی باوجود تمام مشکلاتتان،بدانید که این مشکلات تمامی ندارند و باید تمام تلاش خود را بکنید تا مسائلتان را حل کنید و فاصله بین به وجود آمدن دو مسئله را از زندگی لذت ببرید.

اگر بدانید که برای چه‌کاری را انجام می‌دهید می‌توانید به تمام مشکلات و سختی‌های راه غلبه کنید.

به قول نیچه”اگر چرایی کاری را بیابید،چگونگی انجام آن را هم خواهید یافت”

در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله فرمول موفقیت را مطالعه کنید.

بدانید برای چه درس می‌خوانید؟

برای چه هدفی کار می‌کنید؟

برای چه به باشگاه ورزشی می‌روید؟

برای چه باید پس‌انداز داشته باشید؟

اگر چرایی‌های زندگی خودتان را پیدا کنید دیگر سختی‌های زندگی برای شما سخت نخواهند بود درعین‌حال که تلاش می‌کنید و ممکن است در شرایط سختی هم باشید اما از زندگی‌تان لذت می‌برید

سخت است که وقتی لباسی را دلتان می‌خواهد نخرید و به‌جای آن، پول لباس را پس‌انداز کنید اما اگر بدانید که پولی را که پس‌انداز می‌کنید برای خرید خانه هزینه خواهید کرد دیگر پس‌انداز برای شما یک امر سخت نخواهد بود بلکه با لذت به پس‌انداز می‌پردازید و تمام تلاش خود را می‌کنید تا کارتان را به بهترین نحو انجام دهید و پول بیشتری به دست آورید و بیشتر پس‌انداز کنید تا زودتر به هدف خود که خریدن خانه است برسید.

حتما مقاله پس انداز پول یا طلا را مطالعه کنید.

مهم یافتن چرایی‌تان است

مسئله را زیاد فلسفی نگیم، قرار نیست شما گیج شوید و بگویید نمی‌دانم برای چه به این دنیا آمده‌ام و قرار است چه‌کاری انجام دهم مهم این است که در حال حاضر چرایی انجام کارهایی را که باید انجام دهید را بیابید باید در وجود خودتان پیدا کنید که برای چه درس می‌خوانید؟

اگر درس می‌خوانید برای این‌که همه درس می‌خوانند و به دانشگاه می‌روند، درس خواندن برای شما بسیار دشوار و رنج‌آور است اما اگر در وجود خود پیدا کنید که درس می‌خوانید که سطح معلومات خودتان را بالا ببرید و بتوانید یک شغل خوب پیدا کنید دیگر راحت‌تر تمرینات و تحقیقاتی را که معلم و استادها از شما می‌خواهد را انجام می‌دهید و شاید از انجام دادن آن‌ها لذتی نبرید اما می‌دانید که کار را باهدف انجام می‌دهید.

 شما باید چرایی انجام کارهایتان را بدانید و در حین انجام آن کارها خوشحال باشید که شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کنند

بدانید سختی‌هایی که امروز تحمل می‌کنید از سختی‌هایی که باید در فردا تحمل‌کنید می‌کاهد اما هیچ‌وقت سختی‌ها از بین نمی‌روند و باید با سختی‌ها کنار آمد به این فکر کنید که بعد از پیروز شدن بر این سختی‌ها لذت پیروزی چقدر شیرین است.سری هم به مقاله جملات انگیزشی بزنید

 

شما چه امتیازی می دهید؟

4 دیدگاه

  1. چرا میگی مشکلات برای همه هست حلال 99 درصد مشکلات مالیه من اگه کار مناسب با درآمد خوب داشتم مشکلی نداشتم آیا این توقع زیادیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *