خلاصه کتاب فکرتان را عوض کنید تا زندگی تان تغییر کند

خانه » مقالات » خلاصه کتاب فکرتان را عوض کنید تا زندگی تان تغییر کند

راز به دست آوردن موفقیت و رسیدن به خواسته ها با کتاب فکرتان را عوض کنید تا زندگی تان تغییر کند اثر برایان تریسی

برایان تریسی فردی است که کتاب هایش را از دست فروش های کنار خیابان تا کتاب فروشی‌های معتبر می توانید تهیه کنید.

در این مقاله هم خلاصه ای از کتاب را برای شما قرار داده ایم که با خواندن آن می توانید تصمیم بگیرید که کتاب را کنید و آن را مطالعه کنید یا خیر و هم کمی در مورد زندگی نامه برایان تریسی اطلاعاتی را برای شما قرار داده ایم.

 

توجه داشته باشید که:

خواندن خلاصه کتاب فکرتان را عوض کنید تا زندگی تان تغییر کند نمی تواند جایگزین خواندن نسخه ی کامل کتاب شود، اما اگر زمان کافی ندارید و بسیار پرمشغله هستید و کماکان دوست دارید که مطالعه داشته باشید، خواندن این خلاصه کتاب را به شما پیشنهاد می کنم. 

فهرست مطالب این نوشته

کمی درباره زندگی نامه برایان ترسی

برایان تریسی بی شک یکی از موفق ترین سخنرانان و مربیان موفقیت در قرن 20 و اولیل قرن 21 است. او که مانند آنتونی رابینز و دارن هاردی یکی از شاگردان جیم ران بوده، با آموزش هایی که دیده و تغییر افکار و به دنبال آن تغییر اعمال خود به موفقیت های بسیاری دست پیدا کرده است. 

او تا کنون حدود 70 کتاب نوشته است که هر کدام به چندین زبان مختلف دنیا ترجمه شده است. از جمله های کتاب های موفق و پرفروش برایان تریسی می توان به کتاب های زیر اشاره کرد :

  • روانشناسی فروش
  • قورباغه را قورت بده
  •   فکرتان را عوض کنید تا زندگی تان تغییر کند
  • هدف
  • قدرت بیان

دوران جوانی برایان تریسی:

برایان تریسی دوران نوجوانی و جوانی بسیاری سختی داشته و از دسته افرادی است که از یک زندگی بسیار سخت به زندگی خوب و مرفهی رسیده اند. برایان تریسی در ابتدا مشغول کارهای یدی و کارگری بوده و سرانجام وقتی کار دیگری پیدا نمی کند مشغول کار بر روی یک کشتی می شود. در کشتی کارهای مختلفی مانند باربری و احتمالا تمیز کردن کشتی را انجام می داد. 

او سوار بر کشتی بر بسیاری از کشورها سفر کرد. سرانجام وقتی دیگر نتوانست بر روی کشتی برای خود کاری پیدا کند، مشغول کار فروشندگی شد.

شما زمانی را فرض کنید که یک نفر باید در قرن 20 ام یک کالایی را که احتمالا تازه به تولید صنعتی رسیده بود را دستش می گرفت و به درب خانه ی مردم مراجعه می کرد و آن ها را به صورت حضوری متقاعد به خرید می کرد. 

اتفاق بالا برای زمانی است که هنوز اینترنتی وجود نداشت، از تلفن های همراه خبری نبود، اما این مرد  با سخت کوشی کار خود را در فروشندگی شروع کرد، خودش می گوید نقطه ی تحول من زمانی بود که شروع به پرسیدن سوالاتی از خودم کردم.

زمانی که در شرکتی که در آن فروشنده بودم از خودم پرسیدم که مدیرم چه کارهایی را متفاوت از من انجام می دهد که تا این حد موفق است؟ پاسخ این پرسش زندگی من را عوض کرد. 

رفتم و از مدیرم پرسیدم که چه کارهایی را متفاوت تر از من انجام می دهد که تا این حد موفق است؟ او هم پاسخ خودش را داد و من هم همان کارها را انجام دادم و موفق شدم. 

در این جا قسمتی از کتاب روانشناسی فروش را برایتان آورده ام که بسیار جالب است:

مهم ترین ایده ای که زندگی من را تغییر داد کشف قانون علت و معلول بود، این قانون می گوید برای هر معلولی، علتی وجود دارد. به عبارت دیگر، هر حادثه ای به دلیلی اتفاق می افتد. موفقیت یک حادثه نیست. شکست هم یک حادثه نیست. در واقع، موفقیت قابل پیش بینی است. از خود رد پایی بر جای می گذارد.

موفقیت یک حادثه نیست. شکست هم یک حادثه نیست. در واقع، موفقیت قابل پیش بینی است. از خود رد پایی بر جای می گذارد.

برایان تریسی

در اینجا به قاعده بزرگی می رسیم: «اگر به تکرار کاری را که مردمان موفق انجام می دهند انجام بدهید، هیچ عاملی در دنیا نمی تواند سبب شود که شما به همان نتایج آنها نرسید. و اگر این کار را نکنید، شانس موفقیتی انتظارتان را نمی کشد.»

به خاطر داشته باشید هر کسی که امروزه در جمع ۱۰ درصد بالا قرار دارد روزی در جمع ۱۰ درصد پایین بوده است. همه کسانی که امروزه کارشان خوب است زمانی کارشان بد بوده است.

هر کس که در جلوی صف ایستاده زمانی در انتهای صف بوده است. و دیگر آنکه آنچه این اشخاص انجام داده اند این بوده که از متخصصان آموخته اند. آنها متوجه شدند چه کاری را موفقها می کنند که موفق
می شوند و بعد آنها همان کار را کردند و آن قدر تکرار نمودند تا به موفقیت رسیدند. شما هم می توانید این کار را بکنید
.

به خاطر داشته باشید هر کسی که امروزه در جمع ۱۰ درصد بالا قرار دارد روزی در جمع ۱۰ درصد پایین بوده است.

 

آنچه را که می آموزید، مورد استفاده قرار بدهید

گاه از شرکت کنندگان در کلاسهایم می پرسم: «مهم ترین ورزشی که مردم در منزل انجام می دهند کدام است؟» و بعد از لحظه ای مکث، جوابشان می دهم ورزش روی دستگاه تردمیل. ‌آمریکایی‌ها سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرف خرید دستگاه تردمیل می کنند.

بعد از آنها می پرسم: «اگر یک دستگاه تردمیل بخرید و آن را به خانه ببرید، از کجا می فهمید که این دستگاه چقدر به شما سود می رساند؟» 
جواب این است: سودی که می برید بستگی به این دارد که چقدر از آن استفاده کنید.

حرف من در واقع همین است. مسئله بر سر این نیست که دستگاه تردمیل به شما سود می رساند. مشخص است که می تواند به شما سود برساند.
همه می دانند اگر به طور منظم از این دستگاه استفاده کنید، در شرایط سلامتی بهتری قرار می گیرید.

راهکارها و شیوه هایی که در این کتاب می آموزید شباهت زیاد به یک دستگاه تردمیل دارد. مسئله بر سر مؤثر بودن آنها نیست. پرفروش ترین اشخاص در هر صنعتی از آن استفاده کرده اند. اینها روشهای آزمون شده ای هستند. هرچه از اینها بیشتر استفاده کنید، موفق تر می شوید و به سرعت بیشتری در جمع ۱۰ درصد نخست قرار می گیرید.

آیا این هدف مهمی است که می خواهیم به آن دست پیدا کنیم؟ اگر چه است، اجازه بدهید به اتفاق شروع کنیم.

آنچه را که ذهن بتواند تصور و باور کند، می تواند به آن دسترسی پیدا کند.
– ناپلئون هيل

 

خلاصه مفید و کاربردی کتاب فکرتان را عوض کنید تا زندگی تان تغییر کند اثر برایان تریسی:

مهم ترین اصل در زندگی انسانی این است که هرچه اغلب به آن فکر کنید، همان می شوید. این اساس دین، فلسفه، متافیزیک، روانشناسی و موفقیت است. دنیای بیرون شما، بازتاب دنیای درون شماست. اگر فکرتان را عوض کنید، می توانید زندگی تان را تغییر بدهید.

بزرگترین چالش و مسئولیت شما این است که در خود معادل ذهنی ای که می خواهید در بیرون از خود تجربه کنید فراهم آورید. با این کار، تمام قدرتهای خود را فعال می کنید و کاری می کنید که عالم هستی برای شما و خدمت به شما کار کند. شما سررشته و کنترل کامل زندگی خود را در دست می گیرید.

از هزاران نفر سؤال شده است که در اغلب موارد به چه فکر می کنند. بارها و بارها موفق ترین مردان و زنان جامعه حرف واحدی را تکرار می کنند. آنها اغلب شان خود را به این فکر می کنند که چه می خواهند و چگونه می خواهند به این خواسته خود برسند. برعکس، اشخاص ناموفق به انچه نمی خواهند فکر می کنند.

آن ها به مسائل و نگرانیهای خود فکر می کنند. به اشخاصی که در زندگی نها را دوست ندارند فکر می کنند. اما شما این گونه نیستید.

وقتی پیوسته به این فکر می کنید که چه می خواهید و چگونه می خواهید به این خواسته خود برسید، این طرز فکر کردن به زودی عادت شما می شود. وقتی به آنچه می خواهید فکر می کنید و در باره اش حرف می زنید، مثبت تر، هدفمندتر و خلاق تر می شوید. وقتی بدانید که به کجا می روید، تبدیل به شخص مؤثرتری می شوید.

خوش بینی فراگرفته شده

شاید مهم ترین کیفیتی که می توانید در خود ایجاد کنید و به موفقیت و خوشبختی بیشتری برسید، کیفیت خوش بینی است. باید به این فکر کنید که خوش بینها در اغلب مواقع به چه فکر می کنند و چه کاری انجام می دهند.

براساس مصاحبه های انجام شده با هزاران انسان شاد و موفق، خوش بینها در زندگی خود از دو قاعده پیروی می کنند. اینها نگرشهای ذهنی هستند که می توانید آنها را بیاموزید.

اول، در هر چیز، و بخصوص وقتی با موانع و مشکلات روبرو می شوند، به جنبه مثبت آن نظر دارند. مثبت فکر میکنند و همیشه چیزی دستگیرشان می شود.

دوم، خوش بینها از هر مسئله و گرفتاری درس ارزشمندی می گیرند. آنها معتقدند که هر مسئله و گرفتاری برای آن است که درسی از آن بگیرند. آنها پیوسته از خود می پرسند: «من قرار است از این مشکل چه درسی بگیرم؟» و همیشه نکته ای پیدا می کنند.

 

من قرار است از این مشکل چه درسی بگیرم؟

هفت اقدام برای رسیدن به زندگی با عملکرد عالی

علاوه بر توجه کردن به درسهای ارزشمند، خوش بینها از هفت جهتگیری با اندیشه عمومی در باره خود و زندگی شان برخوردارند. اینها هفت موضوعی هستند که اغلب به آن فکر می کنند.

به آینده فکر کنید

قبل از هر چیز، انسانهای مثبت و شاد اینده نگر هستند. آنها در بیشتر مواقع به آینده فکر می کنند. به این فکر میکنند که به کجا می روند. به این کاری ندارند که در گذشته چه اتفاقی افتاده است. آنها تصویری روشن و هیجان بخش از آنچه برایشان امکان پذیر است، دارند.

براساس قانون جذابیت، به امیدها و رؤیاهای آینده خود فکر می کنند، و امیدها و رؤیاهای آینده به سمتشان جذب می شود.

به هدف هایتان فکر کنید

برایان تریسی در کتاب فکرتان را عوض کنید تا زندگیتان تغییر کند، به این اشاره می‌کند که اشخاص مثبت و خوشبخت هدف مدار هستند. آنها در اغلب مواقع درباره هدف هایشان حرف می زنند و فکر می کنند. پس از آنکه پنداره های آتی خود را در نظر مجسم ساختند، آنها را به هدفهای روشنی تبدیل می کنند و همه روزه روی آنها کار می کنند.

آنها توجه خود را معطوف و انرژیهای خود را متمرکز می سازند. آنها با استفاده از هدفهایشان آینده خود را کنترل می کنند.

به بهترین ها فکر کنید

سوم، خوشبختها و موفقها به بهترینها فکر می کنند. آنها معتقدند در هر کاری که میکنند در بهترین حد خود ظاهر شوند. سعی دارند در کار و حرفه شان در جميع ۱۰ درصد اول قرار بگیرند. آنها همه روزه روی خود کار می کنند و یک لحظه از بهتر شدن غافل نمی شوند.

به راه حل فکر کنید

چهارم، موفقها راه حل گرا هستند. آنها به جای مسئله، به راه حل فکر می کنند. آنها به جای اینکه فکر کنند چه کسی مقصر است، به این فکر می کنند که چه کاری باید انجام شود. آنها از روشهای فکری خلاق برای آزاد کردن خلاقیتهای خود و اطرافیانشان استفاده می کنند.

آنها هدفهای خود را مسائلی در نظر می گیرند که باید حل و فصل شوند. آنها معتقدند که هر مسئله راه حل منطقی دارد که منتظر آنند حل و فصل شود.

به نتایج فکر کنید

پنجم، اشخاص موفق و شاد به شدت نتیجه مدار هستند. آنها همه روزهای خود را به دقت از قبل برنامه ریزی می کنند. برای فعالیتهای خود اولویتهای روشنی در نظر میگیرند و بعد روی هدفها و برنامه هایشان کار میکنند تا به اشخاصی مولد و کارآمد مشهور شوند.

از آنجایی که این اشخاص به شدت مؤثر و کارآمد هستند، کار بیشتری صورت می دهند، سریع تر به جلو قدم بر می دارند و به کار و دنیایشان اهتمام بیشتری می ورزند.

به رشد بیندیشید

ششم، موفقها رشد مدار هستند. آنها پیوسته در حال مطالعه اند، به نوارهای آموزشی گوش می دهند، ویدئو تماشا می کنند و در دوره ها و همایشهای مختلف شرکت می نمایند. آنها می دانند که آینده از آن با صلاحیت هاست، از آن کسانی است که از رقبای خود بیشتر می دانند. می دانند که مسابقه ای در کار است و آنها در این مسابقه حضور دارند. آنها مصمم به پیروزی اند.

به عمل فکر کنید

هفتم و شاید از همه مهم تر، موفق ترین اشخاص عمل گرا هستند. به این فکر میکنند که در حال حاضر چه می توانند بکنند تا سریع تر به هدفهایشان برسند. آنها پیوسته در حرکت و تلاش هستند. احساس اضطرار می کنند و در مقایسه با اشخاص عادی و متوسط کار بیشتری صورت می دهند. هر چه کار بیشتری بکنند، نتیجه بهتری می گیرند. هر چه ارزشمند تر می گیرند. هرچه ارزشمندتر بشوند، درآمد بیشتری کسب می کنند.

امکانات شما نامحدود است

اما در عصر طلایی انسانها زندگی می کنیم. امروز در مقایسه با هر زمانی بهتر می توانید به هدفهای خود دست پیدا کنید. می توانید از این کتاب به عنوان یک اما استفاده کنید تا در زندگی به سعادت و خوشبختی برسید. بار دیگر به ۱۲ توصیه کلیدی توجه کنید:

1. فکرتان را عوض کنید

آن طور که در باره خود فکر می کنید، آن طور که به قابلیتها و توانمندیهای خود می اندیشید، کیفیت زندگی امروز شما را رقم می زند. خوشبختانه، این خودانگاره آموختنی است. با کنترل کردن کامل کلمات، تصاویر و نقطه نظر هایی که به ذهن خود راه می دهید، کنترل کامل آینده خود را در دست می گیرید.

 

۲. زندگی تان را تغییر دهید

شما با توانمندی ناب متولد می شوید. شما در زمینه های مختلف قابلیتهای فراوان دارید. در نتیجه انتقادات مخرب دوران کودکی ممکن است از شکست، ضرر و زیان، رد شدن و مورد انتقاد قرار گرفتن، بترسید. می توانید به عادتهای مجرب و علیه خود برسید و عقب بمانید. با فاصله گرفتن از این احساسات منفی، شما توانمندیهای خود را آزاد می کنید و زندگی تان را تغییر می دهید.

۳. خوابهای بزرگ ببینید

نقطه شروع راستین فراهم آوردن آن زندگی که برای شما امکان پذیر است این است که برای خود پنداره ای از مکانی که می خواهید به آن برسید فراهم آورید. فرض را بر این بگذارید که به آنچه در زندگی می خواهید، می توانید دست پیدا کنید. بعد هدفهای واضح و مشخصی در نظر بگیرید، برنامه مفصلی تدارک و به رویایتان حقیقت ببخشید.

۴. تصمیم بگیرید و ثروتمند شوید

از همین امروز تصمیم بگیرید که کنترل امور مالی خود را در دست بگیرید. کاری را که دیگران کرده اند و به استقلال مالی رسیده اند، انجام بدهید. دقیقا مشخص کنید می خواهید چه درآمدی داشته باشید، و بعد پیوسته به این میزان درآمد فکر کنید. آنچه را که دیگران کرده اند، شما هم می توانید بکنید.

پیشنهاد می کنیم حتما معرفی کتاب ثروتمند‌ترین مرد بابل را مطالعه کنید.

۵. سر رشته امور زندگی خود را در دست بگیرید.

شما در زندگی خود یک نیروی خلاق هستید. آنچه که هستید یا خواهید شد، بستگی به این دارد که چه کاری می کنید و یا چه کاری نمی کنید. از امروز مصمم شوید که ۱۰۰ درصد مسئولیتهای در قبال خود را بپذیرید. کسی را سرزنش نکنید، عذر و بهانه نیاورید. قدرت شخصی خود را اعمال کنید و کنترل اندیشه، كلمات و اعمال خود را در دست بگیرید. حاکم بر سرنوشت خود گردید. 

۶. برای رسیدن به سطح بهترین‌ها متعهد شوید

بزرگ ترین پاداشها و رضایت خاطرها نصیب کسانی می شود که در هر کاری که می کنند خوب و عالی هستند. تصمیم بگیرید که در سطح ۱۰ درصد بالای حرفه خود قرار بگیرید. ببینید در کدام یک از مهارتهای کلیدی باید به حد عالی برسید، عملکرد عالی را هدف خود قرار بدهید، برنامه ریزی کنید و بعد همه روزه برای بهتر شدن تلاش کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش پشتکار حتما کتاب سنگفرش هرخیابان از طلاست را مطالعه کنید

۷، به اشخاص بها بدهید

کمیت و کیفیت روابط شما بیش از هر عامل دیگری روی موفقیت و خوشبختی شما اثر می گذارد. سعی کنید روابطی مبتنی بر اعتماد و اطمینان با اشخاصی که در زندگی شما مهمند ایجاد کنید. شبکه سازی کنید تا بر میزان تماسهای خود بیفزایید. با اشخاص موفق و مثبت ارتباط برقرار کنید و همفکری نمایید.

۸. مانند یک نابغه فکر کنید

شما در واقع یک ذهن، همراه با یک تن هستید. شما همان اندیشه خود هستید. شما از این توانمندی برخوردارید که بهتر بیندیشید. وقتی مانند هوشمند ترین مردم فکر می کنید، خیلی زود به همان نتایج آنها دست پیدا می کنید

9. از نیروهای ذهنی خود استفاده کنید

ایده ها و نقطه نظرها منابع اصلی ثروت به شمار می آیند. هرچه برای رسیدن به هدفهای خود نظرات بیشتری داشته باشید، طبق قانون احتمالات، بیشتر به ایده ای که به شما کمک کند دست پیدا می کنید. توانایی شما در خلق ایده نامحدود است. بنابراین آینده شما هم نامحدود است.

۱۰. اندیشه خود را در خدمت بگیرید

راهکار های اندیشه مهمی وجود دارند. این راهکار ها، شیوه هایی هستند که اشخاص موفق در همه جا از آنها استفاده می کنند. هر یک از این روشهای تحلیل و ارزیابی موقعیت شما می تواند بینش و فراستی در اختیارتان قرار بدهد که چشم انداز شما را در زندگی تغییر بدهد. هرچه ابزار فکری شما بیشتر باشد، زندگی بهتری می توانید برای خود ایجاد کنید.

۱۱. آینده خود را خلق کنید

توانایی نگاه کردن به آینده و بعد بر داشتن قدمهایی که آینده مورد نظر شما را تامین کند، یکی از علل موفقیت همه مردمان موفق در طی تاریخ بوده است. انسانهای مؤثر زندگی خود را به دقت برنامه ریزی می کنند و مشکلات احتمالی را در نظر میگیرند. در نتیجه در مقایسه با اطرافیان خود، بهتر فکر می کنند و بهتر تصمیم می گیرند.

۱۲. عالی زندگی کنید

دنیای پیرامون شما با توجه به دنیای درون شما شکل می گیرد. خشنودترین و پردرآمدترین اشخاص در هر زمینه ای در زندگی، کسانی هستند که منش عالی دارند. وقتی زندگی خود را پیرامون دو کیفیت استحکام شخصیت و شجاعت استوار می کنید، همه درها به رویتان گشوده می شود و شما تبدیل به یک انسان شاد و خوشبخت میشوید. شما اندیشه و زندگی خود را تغییر می دهید.

فقط انجام بدهید!

آمادگی ذهنی شباهت فراوانی به آمادگی جسمانی دارد. به زمان و تلاش فراوان احتیاج دارد تا به این آمادگی دست پیدا کنید. با این حال، این کاری است که فایده اش به زحمتش می ارزد. فایده آن حد و حسابی ندارد.

وقتی روی خودتان کار می کنید تا در درون خویش تصویری برای خلق زندگی مورد نظرتان بسازید، ممکن است در شروع پیشرفت کندی داشته باشید. اما وقتی مداومت به خرج می دهید، وقتی به کارتان ادامه می دهید، کارهای درست انجام می دهید و از کلمات متناسب استفاده می کنید، دیری نمی پاید که پاداش تلاشهای خود را می گیرید.

برای کاری که می توانید بکنید محدودیتی متصور نیست. محدودیت هرچه هست، چیزی است که شما برای خود قائل می شوید. شما انسانی عالی و با استعداد هستید. بعید است اگر همه تلاشتان را بکنید، به هر خواسته ای که دارید نرسید. راهکار این است که از همین امروز شروع کنید و هرگز از پای ننشینید.

 

سخن پایانی:

 

اگر تا این قسمت پیش امده این و خلاصه مفید و کاربردی کتاب فکرتان را عوض کنید تا زندگی تان تغییر کند اثر برایان تریسی را خوانده اید، از شما می خواهم نظر خودتان را در مورد این خلاصه کتاب برای ما بنویسید و بگویید که بهترین قسمت آن برای شما کدام قسمت بود؟

 

 

 

4.1/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام
    حقیقتا من در زندگیم با این افکار موافق بودم ولی از پارسال که همسرم را در اثر کرونا از دست دادم ،
    با وجود احساس گناه و ترس و غم نبودنش و …
    نمی توانم غلبه کردن بر افکار منفی و به افکار مثبت دسترسی پیدا کنم
    احساس بدی دارم
    اینکه گفته شده در متن که من باید از این مشکلم مرگ همسرم چه درسی به دست آورم ؟
    واقعا من تا کنون بعد از یکسال نتوانستم به چه درسی از آموختن برسم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *